onsdag 27 maj 2009

hur det står till med livet

Ja, hur står det till med livet just nu Karoline? Jag menar det var ju ett tag sedan jag skrev om hur saker & ting fungerade & inte. Jag tror inte jag har skrivit så mycket om det sen i vintras? Jag skulle vilja säga att ungefär det mesta har förändrats sen dess & det känns bra. Det finns mycket som jag har lärt mig av den här trista, äckliga, roliga vintern.

Aldrig mer ska jag slänga bort min tid på att fundera ut hur jag ska vara för att vara tillräcklig för en person som ändå aldrig brytt sig från första stund, jag är jag & jag är som jag är & om det inte räcker då är det så & då är det inte längre mitt problem utan personen i fråga som aldrig öppnar ögonen.
Jag har också förstått att jag kan vara riktig egoistisk jävel i vissa situationer men det har i sin tur gjort så att jag har förstått att jag absolut inte ska ta någon/något förgivet.

Jag har också lärt mig vad det så kallade spelet går ut på som alla spelar. Spelreglerna kan jag nu ungefär utantill & för min del är spelet inget för mig. Att stänga av känslor, säga saker som bara menas för stunden & bara handla utan att tänka på vad som kan komma i efterhand är bara något som gör mig trött & får mig att le sådär obehagligt & känslokallt. Nejnej, det är bara så inte jag & har aldrig varit heller. Men många verkar gilla där med spela spel osv & det är väl i för sig inget fel med det så länge man tänker på konsekvenserna.

Det är väl den trista biten liksom men förövrigt så har jag faktiskt haft en ganska galen vinter & det är faktiskt något som jag tycker är kul. Fan vad man har partat & skrattat & bara taggat till sommaren. Den här vinter har jag verkligen hittat ett gäng tjejer som jag trivs med & det uppskattas verkligen. Om man snackar om hur livet står till nu så vill jag helst inte skriva något om det därför att jag inte riktigt vill skaffa mig en så stor bild utav det, jag vill inte förstora vissa saker osv. Men med tanke på att vintern har varit som den varit & att jag har lagt en hel del saker bakom mig så känns det just nu GREAT & jag hoppas på att den här sommaren kommer bli WONDERFUL!


Vi går mot ljusare tider.

Inga kommentarer: