torsdag 3 september 2009

en stressig morgon

Då var det torsdag igen då, veckan har bara gott så himla snabbt! Idag fick jag stressa som en jävla idiot för att hinna med bussen. Jag vaknade halv 6, HALV 6? Kan du fatta vilken brådis jag fick? Bussen skulle gå halv sju & jag måste alltid åka en 20 minuter innan, in till stan för att ta bussen till skolan. Stressar sönder, hinner inte duscha, hinner knappt sminka mig, sminkar som en tok & svänger upp håret i en knut! Vad ska jag ha på mig? Tänker jag & rusar runt & tillslut hittar jag det jag vill ha. Sen kommer vi till den värsta biten & det är att jag inte hittar mina hörlurar, utan dom är min morgon förlorad! Hittar dom inte, blir jättearg & skäller ut både Mamma & Pappa fast dom ingenting gjort. Jag tar min gamla som glappar men det funkar ändå ganska bra. Som tur va så hann jag med bussen,tur tur tur! Om jag inte hunnit med bussen så vet jag precis vad / vem jag kunde skylla på, spökena i mitt hus som håller mig vaken hela nätterna. Har inte kunnat sova på 2 nätter nu. Det är så jäkla obehagligt att min Mamma måste vara uppe tills jag somnat & i natt somnade jag inte för än klockan 3 eller 4. Nej fy! Men det roligaste av allt med denna historia är att när jag sedan kommer till skolan får jag veta att jag har sovmorgon tills klockan TIO! Halleluja!


Inga kommentarer: